Cena: 50,- Kč | Verze s CD – 144,- Kč
Počet stran: 116
Score Hit: Azrael’s Tear, Space Hulk 2 
Score Classic: /
Score Hnus: Deathkeep Dungeon, Fuzzy’s World, Offensive, Wizardry Gold
Plná hra: /
Šéfredaktor: Andrej Anastasov

Ahoj léto, ahoj prázdniny – bude horko jako v pekle, to je jasné už z obálky, už horší to bude s hrami, kdy zkrátka v létě tolik hitovek nevychází. Ačkoliv 38 recenzí a 14 preview je adekvátní záplata na tuto bolístku a komu by tu nestačilo, tak si ještě může na CD přečíst rozhovor se Sandrou Bullock (nahé fotky included? Možná by měly být, stačí ten průser se Sítí). Úvodník vás možná vyděsí a nebo příjemně překvapí, ono ani nemusí, Andrej a Honza měli beztak to šéfredaktorování rozdělené 50/50, ale komu to nestačí, tak je to tu oficiálně – Andrej se stává šéfredaktorem Score. Přináší to na první pohled kosmetické změny, třeba razítko HNUS (budoucí Score Shit) pro opravdu hnusné gamesy. Změnu pocítí i novinky, jejichž obsáhlost nahradí více preview, do redakce přišla taky nová krev v podobě Genagena (Petr Chlumský) – jo a cena Score už se nebude nikdy zvyšovat!

Score 31

Score CD #31

Exkluzivní dema, třeba Rama (kde je chleba) od Sierry nebo Gender Wars, Gene Machine, Operation Carnage a ta zmiňovaná Sandra, ta to vede.

Quo Vadis? Aneb hutný pohled od Ice z E3 96 (teprve druhý ročník této výstavy), dozvíme se něco i o impregnaci a hlavně, že herní průmysl jenom kvete a kvete (jestli do krásy, to už je dneska diskutabilní). Na úvahy není expert jen Andrej, ale Score se rozhodlo nadhodit jednu úvahu od čtenáře, chvilka slávy pro Ivana Bernátka. Rozhovor se bude točit okolo hlavní hry tohoto čísla a tou je Azrael’s Tear a jeho tvůrci z Intelligent Games. A dostáváme se ke kontroverzní Síti, míněno hlavně doprovodnou disketu, kterou najdete u Score, pravý brajgl nicméně započne až o dvě čísla později, modří vědí. Když už nic, tak aspoň víme, co je agorafobie.

A co se kutí za hry? Zase jasný a stručný přehled preview: Realms of the Haunting, SandWarriors a Hard War – to vše ze stáje Gremlin Interactive. A pokračujeme s preview – Swigridova kletba (první české želízko v adventurním ohni), Léto s Oskarem (druhé české želízko v adventurním ohni), The Pandora Directive (třetí nečeské želízko v adventurním ohni), NetZone (čtvr… dobře, ale je to taky adventura), Surface Tension [3D pic-pic (ne pic jako pizza, ale pic jako… střílečka)], Alien Incident (s těmi adventurami se roztrhl pytel), Calahan’s Crosstime Saloon (hádejte žánr), Noir (bez komentáře), Agents of Justice (neadventura!), Star General (pokračování strategické série), Crusader: No Regret (pokračování akční božárny Crusader).

Preview okénko skončilo, započalo recenzentské okénko – akční adventura Azrael’s Tear a vysloužené Score Hit ohodnocení a masivní recenze. Azraela vystřídá akční řežba s nic moc ovládáním a enginem ze světa Warhammer: Dark Crusaders. Mezi adventurní smršť se může zařadit i Bud Tucker, jehož hodnocení se dočkáme až příště po otestování překladu do češtiny! Češtiny se sice nedočkáme u akční strategické doomovky Space Hulk 2: Vengeanceof the Blood Angels, ale to vůbec nevadí – další hit nálepka. Afterlife –strategický debut pro Lucas Arts s hodně zajímavým námětem výstavby pekelných a nebeských bran. A máme tu zase duo Pepa/Jitka – Euro 96 – fotbal a hymen (?). Co si zahrát na protiteroristickou skupinu ve strategii Deadline? A co by řekli všichni ti mravokárci dnes na něco jako je Gender Wars – strategii ve stylu Syndicate, za kterou jednoznačně mluví její název. Feministky jásají (to, když hrají za ženy) nebo kvílí (to, když hrají – ale to snad přece ne) a chudák Andrej vůbec není v pohodě, kdo by se mu divil. Pak se konečně dočkáme prvního „Score Hnus“ a tu čest má Deathkeep Dungeon, takto ne SSI! Irena mrkne na logické hrátky s vodou v H2O. Špatně nedopadla ani předělávka hry Return Fire pro dva hráče z 3DO, kde budete ukořisťovati vlaječku ze soupeřového opevnění (a hlídat si tu svou) s jeepíkem (čti jebíkem), helikoptérou, tankem či ASV (armádní supportní vrak). Arkáda Judge Dredd mi připomíná mou touhu se podívat na tento „mástrpís“ se Stallonem, hrát ho už dle Jindry Rohlíka je horší. Další dvě hry spojíme do jedné recenze, poněvadž jsou to jen lehce nadprůměrné závody – World Rally Fever a Speed Haste, každá jiná a přitom… Nic, dalším příkladem, co vyhodit v těch vedrech mezi hráče a on si to někdo koupí, je ponorkový 2D „simulátor“ S.T.O.R.M.. Přesuneme se na Amigu k recenzi Zeewolf 2: Wild Justice, ale o co se jedná se z recenze moc nedozvíme, střílečka v různých vrtulnících ala Desert Strike – to by stačilo. Jdeme se podívat, jak to Napoleon projel ve strategii Battleground: Waterloo, pokud to vaše mozečky moc nepotrápilo, zkuste logickou pračlověčí hříčku Humans 3. WRF a Speed Haste nebyla jediná prazvláštní dvojrecenze, zopakujeme si to v ringu mezi střílečkami Fire Fight a Operation Carnage. Politický simulátor, co si máte pod tímto pojmem představit vám dá možnost Cyberjudas, jen jestli se vám to chce hrát. Co radši vesmírný golfík ve Fuzzy’s World, ono už ta „samolepka“ dává dost jasně najevo, co to je za super věc. Radši si dáme na držku v bojovce Battle Arena: Toshinden. Unnecessary Roughness ’96 zní taky jako název nějaké bojovky, ale jedná se o americký fotbal. A zpátky do druhé svetové vojny v Offensive (další Score Hnus btw). Na nelichotivou samolepku málem dosáhla i Anatema, které ani nepomohlo, že se jedná o slovenskou adventuru. Trošku oživit pinball se pokusil Starball. Trošku neprávem sklidila hate předělávka Wizardry Gold – očekávání není naplněno, pro nováčky ok, ale Hnusu se to nevyhlo. Vyhnula se tomu konečně střílečka Shellshock, sice o chlp, ale to se počítá. Kde ty loňské pinbally jsou? Zři tu aspoň nostalgický Slam Tilt, který vystřídá komerční akční Time Commando. Fotbal bez Jitky Ježkový je průser – Player of the Year. V navrátivší se klasice vypraisujeme (krásné české slovo) Gobliiins a můžeme se krásně přehoupnout ke…

Návody

Alien Odyssey – 2. část (88)

Azrael’s Tear (78-80)

Lemmings Paintball (86)

Normality (82-84)

Space Quest 1 (90-91)

Stíny Noci (81)

Lordhellovo MUST PLAY

Azrael’s Tear

… zvukovým kartám. Aspoň se poučíme s A/D a D/A a je tady The Mask! Můj oblíbený hrdina, nicméně jsem ho raději sjížděl v animované podobě na Primě. Dopisy mají tentokráte vydatnou předmluvu, prasata a znovuzavedení rubrik Koření života a lidové tvořivosti. Čekáte-li i nový přísun do minule nové kategorie PlayStation, čekáte správně, novinky ovládají sportovní hry a recenze taky, Actua Soccer (zase bez Jitky), Lone Soldier už vybočuje ze sportovního soudku a je z toho hned průser. PSX nemělo jenom skvělé hry, dalším důkazem jsou toho hry Total Eclipse Turbo nebo Primal Rage, zachraňuje to prostě sportovní duch této PSX přílohy a další fotbálek Striker ’96, no ani ten bojový Criticom není tak špatný….

V mjúzik se podíváme na hvězdu George Michaela, on se narodil o den dřív než já! Sice trošku jinej ročník, ale škoda, že už není mezi námi, Holovští díky tomu utrpěli obrovskou ránu a nejen oni… U deprese zůstaneme s filmem Strange Days a pak už se můžeme nadržínkovat na dožínky a další číslo, pa!

Tak co tu máme tento měsíc? Bad Tucker? Ano, to jsem kdysi hrál. Příjemná adventurka, která sice neurazí, ale zase nezanechá velký dojem. Za mě lehký nadprůměr. Space Hulk 2 byla super hra, stejně tak Afterlife od LucasArtu. Fotbal mě nebaví a ignoruju tyto hry, ale mlátičky jako Battle Arena: Toshiden si zahraju rád. Azrael’s Tear jsem možná hrál, ale už si nevzpomínám. Je tedy možné, že na mě hra nezanechala žádný dojem. Wizardry Gold jsem sice hrál, ale nějak mě to nenadchlo. Ani nevím proč, takže opět zakoupeno na Steam. A Gobliiins? Jo, to je velká klasika. To je asi tak vše z her. A komiks? Maska byla a je boží. Zakoupené všechny knihy v češtině v rámci Omnibusu od BB Artu. Ta verze na Primě/Cartoon Networku byla hooooodně slabý odvar.

5 1 vote
Article Rating
0
Rádi bychom věděli tvůj názor, prosím komentujx