Zajímalo by mě, jestli tehdejší redakce počítala s tím, že si někdo bude jejich dítko číst za několik let na mobilu. Pokud ano, tak by si odpustila třeba ty úvodníky, které se mi čtou fakt šíleně. A nepočítám s tím, že by to na PC bylo lepší. Každopádně se Score přestává omlouvat a naopak se ocejchovává tím, že je otázkou „životního stylu“. Ať je to možná s podivem, musíme jim dát za pravdu. Takovýchto magazínů, deníků bylo/je/bude samozřejmě více, ale Score se tím může skutečně pyšnit a Level vlastně taky. A vzhledem k omezenosti sociálních sítí v roce 1994 je tu snaha o to přiblížit se čtenářům i tímto způsobem, takže začínáme i s povídkami či soutěžemi. Panem et circenses…
Vlezeme tedy rovnou na novinky, které jsou tentokrát jednostránkové, ale po minulé CES vlně si myslím, že to nikomu z nás vadit nebude, navíc tu máme další splněný slib v podobě novinek o hrách z našich luhů a hájů. Všimněte si, jak nám dost rychle začínají cd-čka válcovat diskety a to je to otázka několika měsíců, co začal jejich vzestup. Vypíchnu snad jen velké tituly jako je kutící se Myst nebo Ishar III. A tedy to Československo… Hráli jste Loopz, Gomoku, Tajemství opičího kláštera nebo O Světákovi Bobovi? Přejdeme tedy k preview, které nám ukradlo dost prostoru z novinek, jenže taková Ultima VIII si skutečně takový prostor zaslouží (a pak, že zlé DLC nebyly, viz Speech Pack), nemůžou chybět ani letecké simulátory, takže hurá do čtení preview na Overlord. A nebojte ještě nějaký ten simulátorek bude! Je zajímavé, jak pomalu nastupuje trend, který se rovněž drží dodnes v podobě obsáhlých preview. Před tím byste je i přehlédli, ale kromě již dvou zmiňovaných tu máme preview ještě dungeon Ravenloft a další simulátor Evasive Action.
![]()
Před recenzemi ještě naleznete slibovanou novinku v podobě snahy o stmelení hráčské komunity a to rozhovor s Oldřichem Hejtmánkem, což byl majitel firmy Vision (vydavatel Score), velmi povedený, vtipný a většina uvedených postřehů platí dodnes. Tak už pojďme na ty recenze a tramtarará… Začínáme pěkně zostra hrou měsíce strategií Battle Isle 2. Že bych si ji přeci jenom jako úplný stratégový analfabet zahrál? Jenom ten cit pro detaily je ohromující. U strategií ještě zůstaneme a hned vytasíme další eso na poli strategií – Ufo: Enemy Unknown, které je do současnosti podporováno a honorováno, nedávno dílem z roku 2016 XCOM 2. Must-play bez výhrad. Přichází In Extremis, upřímně tohle fakt slyším poprvé a docela se mi to líbí. Taková na první pohled nevýrazná doomovka, ale pod povrchem… Upozorním na dokonalost Andrewova textu, další exemplární příklad čtivosti jeho recenzí a vidím v tom i své básnické střevo mimochodem… Pak tu máme pinball, každý jsme jej hráli a neříkejte mi, že ne? Na Microsofťácký Space Cadet jsem napsal i recenzi (zveřejňovat nebudu), ale hráli jste Pinball Fantasies? Potkanka Laura, wtf? No, nic, tentokrát je Score zase nabité známými herními sériemi, třeba Turrican vám musí něco říkat. Škoda, že Turrican 3 nestál za to čekání. Konečně tu máme nějaké automobilové závody s trefným názvem Rally, což je tedy už starší (s ohledem k vydání Score) kousek, ale za recenzi stojí, jestli dnes stojí i za zahrání, to nechám na vás. Při reklamě na joysticky jsem si posteskl, že jsem nezažil dobu klasických pákových joysticků, sice jsem ho chvilku míval, ale snad ani pořádně nevyužil a nad volantem slintám už od mala, kór dneska ty pro PS4 jsou boží!!! Zpátky k hrám – Captive 2 odehrávající se v roce 2017, trošku divoká představa o naší současnosti, ale budiž, takových bylo, že jo Katapulti? Nutno dodat, že se jednalo o sci-fi dungeon na Amigy. Určitě se vám už stýská po nějaké fantasy hře, tak co třeba Hero Quest 2, strategie od Gremlinů. Oprašme joystick… letecký simulátor! Harrier Jump Jet.
![]()
Následující hra Apocalypse je právě ta, po který je mi smutno, že dneska něco podobného moc v mainstreamu neletí. Vypadá naprosto fantasticky, se slzou v oku vzpomínám na Hell-Copter. Blížíme se k polovině, což znamená, že to zase vezmeme hopem. Pokud ale máte Amigu, porce krmení je více než slušná – Aquaventura, Theatre of Death, Arcade Pool, Diggers. U další čtveřice Amiga her mi dovolte si sladce zavzpomínat (jen chvilku). Globdule, Second Samurai, Innocent Until Caught a Tetris PRO. Tak u IUC jsem si vybavil, jak kamarád u některých her musel zkušeně měnit diskety (IUC pro Amigu jich měl 11!), což jsem zažil i já, ale s CD – třeba dodnes se mi válí v šuplíku Gabriel Knight 3, který měl 3 CD a nejhorší to bylo u Baldur’s Gate 2, ten měl CD 5! A to někdy bylo dosti otravné… A ještě tetris, bože tetris, taky těch promarněných hodin!!! Kdo neodehrál aspoň 24 hodin v tetrisu za život, je máslo. Tak mě napadlo, nahrál jsem v tom tolik hodin? Asi jo, když vezmu v potaz i verze na mobily. Omlouvám se za obsáhlou vsuvku, zastavte se nad cenami her v reklamě od Vision a pak se podívejte na Maca. Microsoft sice možná neměl v této době nijak znatelnou konkurenci, ale brát v potaz Apple prostě byla nutnost. Sice Mac zabodoval trochu jinde a jindy a v tehdejší době se s ním počítalo spíše jako s profi kancelářským počítačem, ale rozhodně se naň dalo sporadicky narazit i v našich kotlinách. Jeden Mac jsme měli i na základce, tady si akorát pamatuju, že ani my „zkušená pařanská generace“ odkojená Windowsy jej neuměla ovládat. Škoda, že jsem si ho tehdá neukradl domů, protože jsem hry na Maca měl – bohužel aktivní rodiče si dříve neuvědomili, že mi tyhle hry (i když v té době levné) na můj počítač nepůjdou, a proto si dodnes musím hry vybírat a kupovat sám. A jdeme na soutěž, kdo by chtěl raději slečnu než tričko, to se ptát nebudu, ale upozorním vás na otázku č.3…
Nadšenci leteckých simulátorů tentokrát budou slintat blahem u plakátu z F-14 Fleet Defender a my ostatní prolétneme návody k titulům Labyrinth of Time, Dark Sun, The Companions of Xanth, Police Quest 4, Dragonsphere, Indiana Jones 4. Už jsme na straně 50, zakysneme u zákysníku a přehoupneme se do další Score novinky – povídky! V sekci hardware si probereme funkčnost zvukovky značky Gravis a novou herní konzoli 3DO, což je jedna velká reklama. To o nové Atari konzoli Jaguar se dozvíme už více, jenže je to průšvih… Tak s Cybermorphem si vystačíme! Víte, co je krdel? Pokud ne, tak se podívejte do techboxu, nu a jdeme na těch pár konzolových recenzí, kterým vévodí Segácký Sonic 3, Wimbledon. Škoda, že u Robocopa 3 a Addams Family (další recenze) nevidíme nějaké obrázky ze hry, Addamsova rodina by mě zajímala. Ice hodně zaskočila sličná Ariel The Little Mermaid, oprávněně. Nu a máme tu další velkou pecku, která „žije“ dodnes – Castlevania! Průměr, který se líbí. Menacer! To není hra, ale zbraň k Mega Drive! Pokud vás zaujal článek o pirátství z minulého Score č. 5, tak zřete jeho pokračování a bojte se (aspoň z vás budou zdatní právníci)! Dost bylo vykřičníků, my se blížíme do finále tohoto Score, vlastně už tam jsme. Dopisy už komentovat nebudeme a jen připomeneme na konci článek o filmu Tetsuo – The Iron Man (podívat!!!), protože už beztak jste vyčerpaní jako krdel ptáků na cestě do teplých krajin (ano, krdel má spoustu výrazů). Takže příště na krdelnou!
Návody
- Dark Sun – 38-40
- Dragonsphere – 46
- Indiana Jones 4 – 48-49
- Labyrinth of Time- 37
- Police Quest 4 – 44-45
- The Companions of Xanth – 42-43
Lordhellovo shrnutí MUST PLAY titulů ze Score č. 6
- Addams Family
- Apocalypse
- Battle Isle 2
- Castlevania
- In Extremis
- Ufo: Enemy Unknown
Slabší měsíc. Battle Isle 2 jsem hrál. Chvíli. Pak mě to nebavilo. Místo toho se i dodnes vracím k prvnímu dílu UFO série. To měla být hra měsíce. Pinball Fantasies si taky jednou za čas spustím, hlavně čtvrtý stůl. Ten je best. Skulls & Bones se jmenuje? Asi. No, další hry jsou slabší, zachraňují to pak už jen konzolovky jako Sonic nebo Castlevania.
Cena: 30,- Kč
Počet stran: 68
Hra měsíce: Battle Isle 2 (91%)
Plná hra: /
Šéfredaktor: Jan Eisler