Když tu máme vánoční číslo i mě napadlo přidat této rubrice něco nového, pokud jste všímaví čtenáři, tak jste si všimli, že se tato rubrika postupně mění a měnit ještě bude, protože v záloze mám ještě opravdu pár nápadů, jak tuto rubriku do budoucna ozvláštnit. Ve většině případů jsem při aplikaci novinek upravil i ty staré souhrny, takže vy si vlastně ničeho nevšimnete… Nicméně, tentokrát mám pro vás další bonus! Což je podrubrika s názvem Dozvi se více! v samostatném boxu a co znamená? Pokud mám u nějakých her pocit, že bych měl o nich se trochu více rozepsat (mimo standardních pár slov, to si určím sám) – někdy i s malinkými spoilery (dá se vůbec hovořit o spoilerech u 20 a více let starých her). Zkrátka pokud si chcete přečíst nějaké ty “nejsubjektivnější” dojmy z některých her, které najdete v recenzích u aktuálního čísla, máte se kam podívat, nevylučuji ani fakt, že se této rubriky do budoucna i zbavíme. Prim zůstává hlavně Sajamanovo Score okénko! No nic, jdeme na to.

Vánoce jsou tady, Score si vychutnej… Obálka je obzvláště vánoční – kostlivec na černém podkladu, to snad potěší každé temné srdce. Je jasné, že Stonekeep bude hitem tohoto Score s nálepkou Classic navrh. Je tedy čas bilancovat a hlavně obdivovat neutuchající elán redakce, která vyvrhla (kromě střev) novinku v podobě WWW stránek! Viva la revolucion! Čtenáři dostávají větší prostor pro své epopeje a hlavní je členství ve Score klubu. Tomáš Mrkvička přináší „protiúvahu“ k těm Andrejovým, ale jaksi to postrádá punc ryzí zjetosti, přesto O druhotných světech stojí za přečtení. A ještě než se odreagujeme a dáme ulevit svým mozkům, tak ještě debata a detailní popis Score klubu a lidi nejsou fajn! Wizard rank za to stojí. Preview odšpuntujeme s Albionem a pak „provedeme“ Ritual.

A je tu Stonekeep, vynikající, tuhej a obrovskej dungeon v obrovský recenzi, DM2 mrtev? Sázejte! I Have No Mouth and I Must Scream, legendární adventura s překladem od Andrewa, kterou je třeba si zahrát i dnes, navíc s cejchem sci-fi povídky roku Harlana Ellisona, na které je hra založená. Vánoce se konají i u stratégů v podobě hlavního chodu Battle Isle 3: Shadow of the Emperor by Jana Eislerová. Mission Critical se taky netváří zrovna jako adventura, ale je jí a navíc další Score Hit a to i s FMV sekvencemi, rozhodně si najde své publikum. U tohoto stylu her ještě zůstaneme, ale bez známky – zaujme vás Tim Curry? Adventura ve stylu Myst? Frankenstein: Through The Eyes of the Monster je tu pro vás. Nesmí chybět náš oblíbený letový simulátor (to by Jéžíšek dostal nadávek) – EF 2000. A pro sportovně založené jedince samozřejmě fotbal – Actua Soccer, jehož třetí díl jsem hrál i já, s Pepou Pařbychtivým a… Jitkou Ježkovou!!! The Riddle of Master Lu by taky byla bývala povedené adventura, nebýt přehnané obtížnosti. Moc se nedaří ani pseudochodičce s příměsí dungeonu a realtime bojů – Druid: Daemons of the Mind, počkejte si na Diablo – mimochodem ta Icova staročeština se čte skutečně otřesně, tohle prosím ne, ale je jasné, že to práce dáti. Navlíknout exoskeletony a hurá Vetřelce honiti v adventuře Aliens: A Comic Book Adventure. Pokavaď preferujete realistické simulátory formulí, tak tu máte recenzi na Indy Car Racing 2. Červa potěšily automobilové závody Screamer, jiné než NFS, ale dobré. Dostane se i na Amigisty s reckou na Alien Breed 3D. Worms, další (dnes už ne tolik) legendární tahovka s roztomilými červíčky. Počítačoví piloti mají pořád žně nebo spíše rozjařené vánoční svátky, další simulátor v podobě SU-27 Flanker. A dovalil i Wipe’out” od Psygnosis, jenže nadšením Béla neoplývá. Multimediální brak nám nadělil Cryo s The Raven Project. Psygnosis to se závoděním myslí vážně, po futuristických radovánkách tu máme troškou současnější, ale to neznamená ultrarealističtější – Destruction Derby! Život – jo, jo, je to tady, Andrej se pustil do recenze té nejvíc hardcore hry ze všech a jaké si odnesla hodnocení? Ne, 10 to není, to Ice byl více shovívavější – prostě si to přečtěte, akorát mi moc nejde do hlavy, proč tuto recenzi zrovna ve vánočním čísle. Zároveň by si zasloužila recenze více stran, více různých pohledů, vyjmenování perků, kolidaci s Matrixem atd… No, radši si zpátky vezmeme vánoční čapku, oprostíme se od náročných operacích v našich CPU a zastřílíme si ve Wetlands. Fotbaloví manažeři a „simulanti“ budou mít radost ze Sensible World of Soccer. Mortal Coil mohl být rovněž dobrý, nicméně takhle ovládat 4 členy ve střílečce nejde. Vrátíme se do roku 1993 na SNES s bojovkou Clay Fighter, ne moc dobrý výlet, ale budiž. Transport Tyccon Deluxe, aneb upgrade kolotoče šíleného kapitalismu. Pokus Sierry na 2D plošinkovém poli dopadl katastrofálně – Thexder, ale něco z této recenze zde musíme uvést – „Varování ministra pařanství Mamouliana: „Nekupuj co špatné jest a pozlátkem multimédií řiť sobě raději protři než oči, které pak záhy oslepnou a mylný pokyn ručce klátící se poblíž měšce vydají.“ – Epic (Store). Tetris & Dr. Mario (Jedna z mála her, kterou jsem hrál s otcem a to poměrně nedávno ve verzi pro miniNES, rychle naučitelná pravidla, kopa srandy a napětí, Tetris a Mario jde dohromady a nezestárne, nezestárne). V klasice dostáváme legendární druhé pokračování akční plošinovky Turrican 2 a zazvonil zvonec, Jéžíšek je u „stromec“ a recenzí je konec.

U nabídky předplatného je zajímavý dárek – bavlněné tričko Score a hlavně pozor u Score č. 25 vysolíte o tři koruny více!!! Málem bychom si nevšimli, kujóni. V Techboxu si zopákneme zmatečné pojmy a vrátíme se zpět do právnických vod v tématu Internet a zákon, tak… Scotchware zní opravdu dobře, V.S.O.P. oh yes (v jakém díle Hospody to říkal Kanyza, ha?). Legend Entertainment Company, ve Score oblíbená firma a její profil. A co vám říká zkratka GURPS? jednoznačně by něco měla – Fallout znaješ? Setkání s legendou nás čeká se Supermanem, který nikde nepatřil mezi moje VIP, ale jako hru bych si jej třeba od Insomniac dokázal představit. Jo a Irenin koutek a dopisy se rozprostírají na třech stranách a navždy (možná). Do čtečky si hodíme Neuromancer a Mýty blízké budoucnosti. Zajdeme na Brosnana v Golden Eye a Bullock v The Net, zase balíme kufry a stěhujeme se do dvacetpětky.

Dozvi se více!

Stonekeep – Můj první dungeon ever, když nepočítám ty, co jsem viděl u kamaráda. Škoda, že jsem do něj více neproniknul kvůli problémům s funkčností na Windows 98 na prvním domácím počítači v roce 99. Přesto se mi povedlo jej po delším čase spustit, ale v té době mě zajímaly mnohem jinačí hry, nicméně nemůžu jinak než souhlasit se statutem klasiky a kdo ví, třeba se do Stonekeep vrátím zrovna na těchto stránkách, jen to pirátské CD už asi nevyhrabu.

I Have no Mouth and I Must Scream – A tady se taky musím zastavit a na delší dobu, IHNMAIMS mě hrozně zlákal svým názvem a českým překladem v plné verzi v tehdejším mém prvním Excaliburu, který jsem si zakoupil snad ještě u nás na vesnici v Jednotě, tohle přece musím mít, tak lákavé. Bohužel jsem tuhle hru hrál s návodem, přeskakoval dialogy, asi jsem jim nerozuměl – ani česky, navíc jsem postrádal imerzi, tak jak je ostatně řečeno i v recenzi –„hybnou silou hry jsou hlavní hrdinové a jejich psychické a myšlenkové procesy. Neschopnost proniknout do jejich vnitřního světa prakticky znemožňuje postup ve hře.“ Hrozně rychle jsem hru dohrál, ale i tak jsem si ji nějakým záhadným způsobem užil, že mi utkvěla v paměti. Sice ne tak jako série Dark Seed, kterou jsem hrál více než jednou. Excalibur mě i tak nezlákal a já kromě Levelu spíš dával přednost GameStaru, ale i ten jsem po pár číslech opustil. Věřte, že sbírat 4 herní časopisy měsíčně je nereálné. Budiž těm dvoum země lehká a přát si, aby s námi Score a Level byly co nejdéle.

Worms – Z této série byl pro mě hlavní vlajkovou lodí díl s podtitulem Armageddon. Wormsy snad hrál každý, jen nutné poznamenat, že nejlepší to bylo na multiplayer na jednom pc – tak jsme hráli vlastně všechny hry – někdy i s burčákem. Kdo by si nevzpomněl na zákeřnou ovečku a hlavně na zvuky, které nás mj. provázely dlouhou dobu i na Level CD…

Návody

  • Aliens (56-58)
  • Dračí historie (78-79)
  • Dungeon Master (60-66)
  • Maniac Mansion (80-81)
  • Mortal Kombat 3 (74-75)
  • Valhalla 2 (70-72)
  • Wizardry 7 – pokračování (76-77)

Lordhellovo shrnutí MUST PLAY titulů ze Score č. 24

  • Battle Isle 3
  • I Have No Mouth and I Must Scream
  • Stonekeep
  • Tetris & Dr.Mario
  • Turrican 2
  • Worms
  • Život

Stonekeep jsem miloval. Úžasná hra, která oproti Dungeon Masterovi sázela na fmv postavy, což byla naprosto skvělá kombinace. Dohráno a opět zakoupeno digitálně na Steamu. Od té doby jsem to sice nehrál, ale chystám se zavzpomínat. I have no Mouth and I must Scream. Ta hra byla zvláštní. Přiznám se, že jsem jí dohrál svého času s návodem. A až tak moc mě nenadchla. Battle Isle série od našich severních sousedů mě nebavila. Až potom Incubation bylo super, ale to už byl jiný styl hry. O Frankensteinovi jsem slyšel, bohužel se mi do rukou nedostala. Stejně jako Mission Critical. Zato EF 2000 ano a opět jsem se utvrdil v tom, že tohle není styl pro mě. Maximálně si sednu do kokpitu Tie Advanced, ale tyhle stíhačky mě nebavily. A ani v historickém provedení (např. Red Baron). A jelikož tento měsíc nebyl až tak zajímavý, zkusil jsem si akorát už jen Indy CarScreamer (tahle hra mě nějakou dobu bavila a nedávno jsem si jí kupoval na GoGu) a Wipe’Out. Což je hodně zvláštní hra a chce hodně trpělivosti, než projedete tratí bez bourání a na prvním místě. Což já moc nemám. A proto mě nebavily ani pozdější díly třeba na PS4. Destruction Derby je klasika. Tahle hra se povedla a klidně bych se ani v této době nebál remasteru. Sice vyšlo něco podobného, ale už to bylo ono. Chce to originál. Život se mi líbí a za mě je super, není to sice na maximální hodnocení, ale záleží na tom, jestli pochopíte zápletku a využijete různé vychytávky. Samozřejmě bez cheatů. Transport Tycoon Deluxe. Moje srdcová záležitost. Jedna z nejlepších budovatelských strategií, kterou překonalo jen OpenTTD. Dr. Mario byla zábavná hra, stejně tak i Turrican 2. I když každá hra je z jiného žánru. A závěrem – o Legend Entertainment jsem psal pod minulým číslem. Hry jsou zvláštní. A divně se ovládají. A Superman? Záleží na příběhu. Četl jsem spoustu dobrých příběhů, ale stejně tak i spoustu naivních blbostí, u kterých by se i Mirek Dušín za sebe styděl.

Cena: 36,- Kč | Verze s CD – 120,- Kč
Počet stran: 100
Score Hit: Battle Isle 3, IHNMAIMS, Mission Critical
Score Classic: Stonekeep
Plná hra: /
Šéfredaktor: Jan Eisler

5 1 vote
Article Rating
0
Rádi bychom věděli tvůj názor, prosím komentujx