Západní dřevo

Stejně jako praotec 3D FPS her Doom, ani první díl série Lands of Lore nebyl prvním dungeonem. Před ním (1993) tu byla spousta podobných her, například Eye of the Beholder od stejných tvůrců, nebo legendární Dungeon Master 1, který definoval žánr procházení se s družinou válečníků v zatuchlých kobkách a jeskyních. Ale pouze tato hra ve mně zanechala vzpomínky až dodnes, kdy jsem si ji z nostalgických důvodů prostě musel koupit (na GoGu a pak i na Originu). Jedním z hlavních důvodů mé obliby mimo jiného bylo a je renomé tvůrců, protože společnost Westwood Studios už mělo v této době na kontě hity jako Legend of Kyrandia nebo Dune 2: The Building of a Dynasty, u kterých jsem trávil spoustu času. A když přišlo první LoL, které bylo ještě navíc vizuálně podobné sérii o Kyrandii, tu hru jsem prostě musel mít.

Za sedmero horami

Po vzoru výše jmenované Kyrandie, i zde je příběh situovaný pohádkově. Zlá čarodějka Scotia našla magický prsten, který jí dodává obrovskou sílu a protože touží po moci, vydala se zabít krále Richarda. Toho se jí podařilo pouze otrávit, ale nezabít. A do toho přicházíte vy a vašim úkolem není nic menšího, než najít protijed a porazit Scotii. Nebojte, nebudete na to sami, cestou vás bude provázet několik spolubojovníků a potkáte i pár pomocníků.

Láska na první pohled

Po vizuální stránce je hra nejvíce podobná druhé Kyrandii, což dokazuje i vzhled dívky v Gladstonu. Tím to ale nekončí. Prostředí před hradem je krásně barevné a líbivé, dokáže člověka nadchnout už na první pohled. V porovnání s Dungeon Masterem 1 jde o obrovskou změnu, protože hráč začíná v lese a ne v nějakém vězení. Co při spuštění hry hned zaujme, je animace, která ukazuje Scotiu nalézající prsten. Vše je opět pohádkově stylizované, příjemně navodí atmosféru a dokáže zaujmout už na první pohled.

Cestou necestou

Příjemné je i putování po světě. Respektive je rozmanité. Začínáte v lese, jdete do hradu, pak jeskyně, bažiny, bílé království atd. Každá lokace má jiné textury, jiný typ nepřátel, jinou atmosféru. Vše pak působí uceleně, skoky mezi lokacemi nebijí do očí, vše je takové, jak má být a stále si to zachovává tu pohádkovou stylizaci.

Odkaz

LoL nezůstalo samo, pouze trvalo celé čtyři roky, než vyšlo pokračování, které už bohužel ztratilo kouzlo prvního dílu. Poslední díl vyšel o dva roky později, v roce 1999. O čtyři roky později byla firma zrušená, do té doby ale vydali ještě několik skvělých titulů jako Blade Runner nebo sérii Command and Conquer. Od té doby mě už ale žádný jiný dungeon tak nenadchnul, i když vzniky takové perly jako Dungeon Master 2 nebo Stonekeep. Žádný ale neměl takovou pohádkovou atmosféru jako Lands of Lore 1.

Hodnocení

Legendární hra, která zaujme už jen tím, že není typická díky pohádkovějšímu zaměření.

5 1 vote
Article Rating
0
Rádi bychom věděli tvůj názor, prosím komentujx